Friday, August 31, 2012

MOMEN RAYA 2012

بسم الله الرحمن الرحيم
 السلام عليكم

Rasanya masih belum terlewat untuk cikzahiyyah ucapkan selamat hari raya kepada semua yang beragama islam. Kali ni cikzahiyyah nak cerita fasal sambutan hari raya cikzahiyyah tahun ini. Cikzahiyyah rasa raya tahun ni cikzahiyyah isi masa dengan menziarahi family dan sahabat handai. Walau bagaimanapun cuti yang seminggu memang tak sempat untuk cikzahiyyah melawat semua yang cikzahiyyah kenal especially kawan-kawan baik cikzahiyyah. Sori sangat tau sebab tak sempat nak beraya rumah hampa semua.

this in my lovely family~tema kelabu tahun ni


Pada tahun ni cikzahiyyah dan family sambut raya di alor setar (rumah) dahulu sebab tahun lepas sambut raya dekat kampung mak di grik perak. Malam raya tu cikzahiyyah dengan adik perempuan busy asingkan isi ikan yang direbus untuk dibuat laksa siam lagipun mak tak buat ketupat palas tahun ni. Rasanya menu ni dah jadi one of our family’s favourite la. Tahun lepas pon buat laksa ni juga kat kampung mak. Sampai ada orang mintak resepi la kan. Opss ter’promote’ laksa lemak siam pulak. Tahun ni cikzahiyyah n family dapat sampai ke masjid awal untuk solat sunat Aidilfitri dan dapat duduk di saf depan. Imam kami hari tu juara akademi Quran musim ke-3 kot Fakhrul Razi. Almaklumlah dia tu orang kedah so, macam tak hairan sangat la.


tolong abaikan keadaan latar belakang gambar ni-adik lebih tinggi dr kakak
Sesudah beraya di rumah sambil layan tetamu yang datang kami satu family (kecuali adik lelaki bawah cikzahiyyah) bertolak ke grik dalam pukul 4 petang. Sebelum tu kami sempat singgah solat asar dan melawat kubur datuk cikzahiyyah sebelah ayah di masjid Tandop . sebelum sampai ke kampung kami singgah dulu rumah datuk sebelah mak di baling.( Datuk dengan nenek berpisah since mak masih baby). Lepas seslesai beraya dengan family kt baling dan menikmati lemang  kami pon terus bergerak ke grik.


Sebab sampai kampung pon dah malam cikzahiyyah dan adik-adik just spend time depan tv saja. Nasib baik bapak saudara yang dekat banting tu balik awal kalau tak mesti boring. Sebabkan boring jugak la keesokannya kami beraya di sungai. Kami mandi sungai dengan sepuas-puasnya. Mana ada orang pergi beraya kat sungai kan. Lepas mandi singgah rumah kawan baik mak , mak cik ros. Raya ketiga lepas makan kenduri kawen dan ziarah rumah kawan di baling kami pon gerak balik ke alor setar sebab esoknya saudara sebelah rumah nak kenduri.

lata lawin

sampai terketar-ketar sebab sejuk

kawan baik mak

Next day cikzahiyyah pergi beraya di kediaman rasmi Menteri besar untuk program anak muda. Hari raya ke-6 sempat jalan beraya di rumah kawan di jitra dan taman uda. Raya kt taman uda tu dah macam reunion ja rasanya. Memang keadaan gamat habis la. Hari sabtu sebelum bertolak balik pada malam harinya cikzahiyyah sempat menghadiri majlis kahwin kawan sekolah rendah. Apa yang bestnya raya ni ialah cikzahiyyah dapat drive sendiri untuk pergi beraya sebab sebelum ni klu cikzahiyyah drive mak@ayah mesti ada kat sebelah. Rasanya cikzahiyyah dah dapat lesen besar kot =). So nanti balik rumah boleh la berjalan sakan. wuhuuuu...


di kediaman rasmi MB...yati dan ika (a doctor te-be)


ayu, me and yati


open house rumah anis...i love all of u girls...


rumah farhanis aka paan di Jitra...dr kanan nana dan paa..

anis the tuan rumah...kami selalu hang out together with her lovely car tommy


kenduri zuliana...ambik berkat =P

hari raya kelima di rumah sepupu....tq sebab banyak tolong kakak untuk siapkan lukisan ni fatim afiqah!


No comments:

Post a Comment

BORANG PESANAN

Name:
Email Address:
no telefon
alamat
tempahan

Create a web form here
 

Copyright © 2011 Reserved to THE STORY OF Design with love by CikBulat