Thursday, May 26, 2011

Nak jadi ps!ko jap

Assalamualaikum




Dah lama x buat entri baru. Serius cakap cikzahiyyah rindu sgt dgn blog ni. dah bersawang agaknya kan? Alhamdulillah selepas 2 mggu berada dalam mood exam. Kelmarin batch cikzahiyyah dah abeh exam. So, skrg hanya doa dan tawakal je yang mampu ktorg buat. Tolong doakan kami ye. AMINN...



Entri kali ni cikzahiyyah nak jadi psiko sekejap. Actually mcm ni, cikzahiyyah ada satu sepit rambut. Dan yang paling best tentang sepit rambut ni ialah depit tu dah berkhidmat dengan cikzahiyyah dah hampir 3 tahun. Lama kan? Selalunya sepit rambut cikzahiyyah tak akan mampu untuk berkhidmat selama itu. Pasti "dia" akan cacat atau hilang. Tragis kan. tapi yang paling-paling best tentang sepit ni ialah "dia" ada nilai sentimental omputih cakap sentimental value . Ayah cikzahiyyah belikan sepit tu kt mak cikzahiyyah. Beli dekat pasar tani je..sweet + romantik x? Tapi cikzahiyyah pulak  kebas. Bertuah punya anak.


dah xboleh guna sbb besi spring dah patah


tempat kejadia yang patah itu....dahsyat kan..ish3


Tapi tu semua hanya tinggal. Besi sepit tu dah patah time cikzahiyyah cakap dgn mak kt fon. dah la time tu tgh studi. Terus hilang mood. Teruk betul la cikzahiyyah ni. Pastu cakap kat mak sepit tu dah patah. Mak cakap biasa la. Pastu cik zahiyyah cakap la besinya yang patah. Mak i gelak tau. Mungkin dia fikir anak dara dia ganas kan.




patah 1 tapi beli 2..warna sma..



Pastu decide nak pergi beli kt ALAMANDA Khamis (hari ni). Dan rancangan itu berjaya. Alhamdulillah. cikzahiyyah beli sepit yang sama warna dengan yang lama. Belagak kan? Beli kt ALAMANDA. Tapi cikzahiyyah dah selalu cari kt semua pasar malam yang cikzahiyyah pernah sampai. Tp xdak. Opss dah terkeluaq loghat cheq. 

barang baru yang turut tersesat


Habes psiko x entri cikzahiyyah kali ni. Kadang-kadang kita x sedar yang kita menyayangi sesuatu benda tu lebih daripada kita menyayangi ALLAH. Sedangkan kita harus meletakkan cinta yang teragung pada Yang Maha Esa. Apa yang kita boleh ambil pengajaran daripada kisah sepit rambut tu ialah semua makhluk diatas muka Bumi ini akan "dijemput" pergi bila telah sampai waktunya. Mungkin luarannya nampak sihat tapi kalau dah tertulis bahawa saat ini adalah saat kita untuk dijemput apa kuasa yang kita ada untuk menghalangnya. Renung-renungkan dan selamat beramal.(pinjam quotation dr prof Izi).


p/s: Cinta Bunga akan Layu, Cinta Manusia akan Mati tp Cinta ALLAH kekal selama-lamanya

No comments:

Post a Comment

BORANG PESANAN

Name:
Email Address:
no telefon
alamat
tempahan

Create a web form here
 

Copyright © 2011 Reserved to THE STORY OF Design with love by CikBulat