Wednesday, April 6, 2011

????kereta????

Hari ni cikzahiyyah nak kongsikan kisah yang cikzahiyyah dapat drpd komik institut tempat cikzahiyyah belajar. Korg lyn la ek bce cter ni.


Alkisah nak dijadikan cerita adelah hamba Allah ni yang suka sgt kt awek cun nie. Banyak orang minat kat awek sorg nie. Sampaikan aku sendiri pon cair. Banyak kali aku tegur aweks nie tp dia buat tak layan je. Mcm tunggul aku dibuatnya. aku yang hensem ni pun dia x pndg. Lepas dua tahun kt kampus, tahu-tahu je aweks ni dah berpunya. frust glerr!!!!!!!..waaaaaaaaaaaaaa. Orang yang berjaya tackle awek ni ialah roomate aku sendiri.perghhh!!!! Teman rapat aku tue aku pon usha mamat ni


"erm...mat, aku dengar ko dah couple dgn aweks tue," kata aku dgn slumbernya. sebenarnya aku tgh tahan  marah dengan mamat nie...konon jelez arr.

"mmg betol pon. Knape?? ko jelez ke????
panas betol aku mendengarny. Sabar je la.

camne ko buleh tackle dia ekk??? Bukan main byk laki minat kat dia, ko jugak yang dapat???? Ko dating ngan dia ke?? Atau ko message dia???

"tak main la dating ngan message nie...guna kereta je."

"??? kereta???"

"aku bawak kereta dari johor ke perlis terus masuk minang. mak bapak dia pon setuju." ternganga  aku mendengarnya.

"kau tak pernah dating atau message ke???

"sikit pon x. sebab aku tahu banyak batasannya sebelum kahwin. banyak perlu dijaga sebagai seorang lelaki yang betol2 suka kt dia aku kenalah beranikan untuk menyatakan hasrat aku. alhamdulillah setelah 2 tahun aku menanti , impian aku tercapai akhirnya.."
"aku suka dekat dia masa hari pertama dia masuk mendaftar. bukan pada paras rupa nya tetapi pada akhlak peribadinya. pada mulanya aku selalu memerhatikannya dari jauh sehinggalah aku mendengar ceramah dakwah di masjid.."



cikzahiyyah nak cincin mcm ni je


Kesimpulan yang cikzahiyyah dapat drpd cerita ni
  1. kalau kita inginkann sesuatu kita mesti usaha  untuk mendapatkannya secepat mungkin dan mengikut jalan yang betul.
  2. tak semua orang melihat kecantikan itu sebagai asas untuk dijadikan isteri sebaliknya akhlak kita.
  3. gunakan kemudahan yang diberikan ke arah jln yang betul  Cth: ade kereta jgn asyik usung pompuan y bukan mahram sebaliknya guna utk g meminang...hihihi
  4. kalau kita ingin memperoleh sesuatu yang terbaik kita sendiri mesti jadi yang terbaik
  5. kita manusia yang sering lalai dan perlukan kepada peringatan. Cth: sentiasa menghadiri majlis ilmu.
p/s: kan best klu cerita ni jadi pd cikzahiyyah sendiri...berangan..(dush2)


No comments:

Post a Comment

BORANG PESANAN

Name:
Email Address:
no telefon
alamat
tempahan

Create a web form here
 

Copyright © 2011 Reserved to THE STORY OF Design with love by CikBulat